Home Фінанси та економікаЕкономіка ЯК РОЗВИНУТИ, А НЕ ЗАГУБИТИ ВЛАСНИЙ БІЗНЕС

ЯК РОЗВИНУТИ, А НЕ ЗАГУБИТИ ВЛАСНИЙ БІЗНЕС

by Mykhailo Kolisnyk

(10 типових помилок сучасних підприємців від Михайла Колісника)

Відомий філософ 19 століття Ральф Уордо Емерсон, який до того ж впродовж чотирьох років був міністром фінансів Сполучених Штатів, колись сказав «якщо ти придумав найкращу мишоловку, то люди самі прийдуть до тебе, навіть якщо ти живеш в лісі». З того часу мільйони підприємців стартували власний бізнес прагнучий створити власний найкращий продукт – свою «найкращу мишоловку», тільки декільком сотням з них це вдалося. Не просто створити найкращий продукт, але і зробити так, що це визнали інші. Набагато більше тих, чий бізнес дозволяє існувати, але не дозволяє рости, чи росте повільно – значно повільніше, ніж потреби суспільства. Ще більше тих, чий бізнес неначе полум’я сірника, спалахнув і яскраво засвітився на просторах ринку на радість власникові та задоволеним клієнтам, а потім швидко згас, в кращому випадку залишаючи про себе уривки спогадів.

Бути підприємцем непросто. Переважно тільки невелика частина суспільства демонструє підприємницькі нахили та заводить власну справу. Втім, роль підприємців у сучасному суспільстві переоцінити тяжко. Всім відомі видатні підприємці-лідери такі, як Біл Гейтс, Стів Джобс, Річард Бренсон чи Ілон Маск продукти та винаходи котрих змінили світ. Проте внесок у розвиток суспільства мільйонів дрібних підприємців переоцінити важко. Це вони випікають гарячий хліб у своїх міні-пекарнях по сусідству і відкривають маленькі магазинчики з продуктами на першому поверсі нашого будинку. Це майстри-кравці, у яких ми шиємо одяг на замовлення, та кондитер що виготовив особливий торт на день народження вашої дитини. Це знайомий столяр, котрий умебльовував вашу кухню і власник маленької приватної кінно-спортивної школи, в якій ваш син чи донька беруть уроки верхової їзди.

Знехтувавши перевагами фіксованої заробітної плати в джунглях сучасних надвеликих корпорацій – ареалі олігархів, ці люди стають сіллю суспільства, створюючи нові робочі місця та одночасно годуючи свої сім’ї, стаючи основою середнього класу, якого так не вистарчає нашій країні.

Могутні держави з розвинутою демократичною системою розвивають малий бізнес, який при власній політичній незаангажованості є фундаментом на якому тримається демократія. «Гібридні» демократії, котрі за квазі-демократичним фасадом маскують олігархічний нео-феодалізм, всіма силами стараються знищити малий бізнес, котрий виступає для них загрозою в силу своєї політичної незалежності та можливості продукувати інноваційні моделі, котрі підривають контрольований та наперед-розподілений порядок ведення бізнесу великим корпоративним світом. В хід йдуть як економічні важелі впливу на рівні монетарної та фіскальної політики так і законодавчі і юридичні інструменти. Особливо добре ці тенденції проглядаються в нашій країні.

Проте малий бізнес в нашій країні живе і розвивається, не «завдяки чомусь», а скоріш «на противагу всьому». Є люди та організації які йому допомагають, є міжнародні проекти, котрі здійснюють інтернаціональну підтримку…

Прагнучи внести свій маленький вклад у розвиток малого та середнього бізнесу в нашій країні «корпоративно-орієнтованих податкових кодексів» я можу тільки реферувати до свого скромного досвіду роботи з малим та середнім бізнесом у сфері консалтингу. Консультуючи та проводячи навчання для малого бізнесу на протязі останніх 18 років я зустрів чимало випадків, рішень та ситуацій, помилка в яких призводила до зупинки росту чи навіть до згортання бізнесу. З часом деякі випадки багатократно повторювалися, ситуація переважно була подібною, мінялися лишень детальні обставини та назви компаній. Сьогодні я буду радий привести перелік з десяти таких випадків – порад – з їх коротким, обмеженим розмірами цього матеріалу описом. Отже…

Завантажити всю статтю у форматі PDF

Стаття вперше була опублікована тут

You may also like